21.08 / 22.08 / 23.08 / 24.08 / 25.08 / 26.08 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van RondreisMaleisie - WaarBenJij.nu 21.08 / 22.08 / 23.08 / 24.08 / 25.08 / 26.08 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van RondreisMaleisie - WaarBenJij.nu

21.08 / 22.08 / 23.08 / 24.08 / 25.08 / 26.08

Door: Tessa en Rachel

27 Augustus 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Langkawi & Kuala lumpur

Rond 14.00 komen we aan in ons hotel op het eiland Langkawi. Ons hotel ligt recht aan de zee en heeft een buitenzwembad achter het hotel.
We gaan die middag dan ook lekker aan het strand liggen. In de avond eten we bij een lokaal restaurant tegenover ons hotel, genaamd: Cactus.

De volgende dag staan we vroeg op want we gaan vandaag snorkelen :D :D
Na een té lange heenreis komen we eindelijk aan bij een heel mooi strand met helder blauw water. (Twee uur met de bus en anderhalf uur met de ferry. Dat was een beetje jammer)
We krijgen bij aankomst eerst een lunch (kip met rijst) en daarna gaan we dan eindelijk snorkelen.
We zwemmen met super mooie vissen en hebben tussen haaien gezwommen. Zelfs een haai van anderhalve meter lang.

In de avond lopen we over het strand richting een winkelstraat vlakbij ons hotel. Hier eten we bij een japanse bbq & grill. Ziet er super gezellig uit, alleen het eten tegelijk serveren kennen ze hier niet... Ylona en Milou hebben het al bijna op wanneer wij ons eten pas krijgen.

De volgende dag hebben we weer een excursie voor de boeg. Een mangrove tour.
We varen met een speedboot over de zee en stoppen bij een aantal mooie plekken. Bij een vleermuizen grot, een fishfarm, eagle feeding en we varen door een stuk waar heel veel aapjes langs de kant zitten. Daarna gaan we met onze speedboot naar de open zee. En LUCKY US; we zien dolfijnen!!
Ook varen we nog even naar een heel mooi eilandje (ooit een expeditie robinson eiland geweest) waar we heerlijk kunnen zwemmen.
Hierna gaan we terug naar ons hotel en hebben we nog een vrije middag aan het zwembad.

De volgende ochtend zijn we van plan om een cablecar excursie te gaan doen. Helaas lijkt dit ons niet zo'n goed idee wanneer we naar buiten kijken. Het is bewolkt en mistig... Dan blijven we nog maar wat langer in bed liggen, ook lekker!
Na het ontbijt gaan we eventjes naar de winkelstraat, maar omdat het vrij warm is gaan we tegen de middag alweer naar het hotel. We gaan nog even zwemmen, maar het begint al vrij snel te regenen. We blijven er toch nog even in, want ook al regent het, het blijft warm.

Helaas vertekken we de volgende ochtend, na 4 heerlijke dagen op Langkawi, met het vliegtuig naar Kuala lumpur. Hier blijven we nog 1 nacht.
Gelukkig is het maar een uurtje vliegen en komen we om 13.00 in Kuala lumpur aan. We gaan meteen door in de bus om vervolgens een stadstour te maken.
We bezoeken de Batu grotten, waar we ook even kunnen lunchen. Vervolgens maken we nog een fotostop bij een heel mooi paleis.
Na aankomst in ons hotel gaan we allebei lekker douchen en even wat slapen. 'S avonds gaan we naar de Twin Towers waar een mega groot winkelcentrum onder zit (vinden we leuk) en daar hebben we ook lekker gegeten.

De volgende dag (onze allerlaatste dag alweer) gaan we lunchen in de KL tower. Een super hoge toren met een prachtig uitzicht over Kuala lumpur.
Er staat een heel groot en lekker buffet op ons te wachten. Terwijl we heel langzaam ronddraaien genieten wij van onze laatste lunch in Maleisië!

Om 22.00 worden we opgehaald in ons hotel om met de bus naar het vliegveld te gaan. Om 2.10 vertrekt ons vliegtuig richting Abu Dhabi en vervolgens om 9.15 de volgende vlucht naar Schiphol.
Wij hebben echt intens genoten van de reis van ons leven. Van alle dingen die we hebben gezien en hebben mogen doen.

Xxxxxxxx
Tot in Nederland

• 27 Augustus 2016 - 12:35

Terka:

Mooi oor

Mooi voorproefje op jullie verhalen en vele foto s☀️