17.08 / 18.08 / 19.08 / 20.08 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van RondreisMaleisie - WaarBenJij.nu 17.08 / 18.08 / 19.08 / 20.08 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van RondreisMaleisie - WaarBenJij.nu

17.08 / 18.08 / 19.08 / 20.08

Door: Tessa en Rachel

21 Augustus 2016 | Maleisië, Cameron Highlands

Cameron highlands & Penang (Georgetown)

We komen aan in ons hotel in Cameron highlands. Het is hier een stuk koeler dan in andere gebieden in Maleisië. Ik denk dat het hier maar zo'n 23 graden is, terwijl het in andere plaatsen 32 graden is. Dit komt omdat Cameron highlands hoog in de bergen ligt. Voor twee dagen vinden wij dit eigenlijk best fijn.

De volgende dag hebben we er voor gekozen om een beetje uit te kunnen slapen en om dus niet mee te gaan met de optionele excursie. Dit betekend dat de dag voor ons pas om half 10 begint. (Dit was super fijn)
Samen met twee andere uit de groep gaan we met de bus opweg naar de rest van de groep. We rijden langs de theeplantages, waar onze lokale gids een aantal dingen verteld over deze bijzondere plek. Vervolgens stappen we over naar een ander busje, zo'n oude gele schoolbus. Dit moet omdat onze grote tourbus zo hoog de bergen niet op komt.
We komen aan bij de BOH theefabriek. (Best Of Highlands)
Hier wordt alle thee die op de plantages gekweekt wordt, verwerkt en gemaakt tot thee.
Vanaf de theefabriek rijden we door naar de butterflyfarm. Hier zien we heel veel dieren zoals: vlinders, insecten, slangen, een racoon, schildpadden en kikkers. Daarna stoppen we bij een groentemarkt waar ze super veel groente en fruit verkopen. Wij nemen een doosje aardbeien mee.
In de bus krijgt iedereen een Rambutan vrucht om te proeven. (Soort lychee in nederland)
We rijden naar een lokaal eettentje waar we met de hele groep gaan lunchen. Ik en Rachel kiezen voor een rijst met kip gerecht. Helaas was de saus nogal pittig en de kip was koud. Verder was het heerlijk... haha.
Rond 14.30 komen we weer aan in ons hotel. We hebben een vrije middag. Rachel kiest ervoor om met de wandeling door de jungle mee te gaan met een aantal mensen uit onze groep en ik ga naar de spa voor een full body massage.

'S avonds neemt onze reisleidster ons mee naar een nederlandse frietchinees. Een man die ooit een restaurant heeft gehad in Asten en nu hier in Maleisië een restaurantje heeft gestart.
De muren zijn oranje, er hangen sjaals en vlaggen van alle voetbalclubs uit nederland aan de muur en er wordt kei hard Nick & Simon gedraaid.
En we hebben nog lekker gegeten ook!

De volgende ochtend rijden we met de bus verder naar Penang. Een eiland in het noordwesten van Maleisië. Ons hotel ligt in de stad Georgetown.
Tijdens de busreis stoppen we op een aantal plekken waar we dingen gaan bekijken.
We stoppen bij een waterval, een mandenweverij, een chinese tempel met in de binnentuin heeel veel schilpadden en bij het paleis van de sultan.
Overal krijgen we de tijd om rond te kijken en foto's te maken.
Als we aankomen in ons hotel checkt onze reisleidster ons weer in en gaan we allemaal naar onze hotel kamer.
Rond een uur of 19.30 verzamelen we in de lobby van het hotel. We gaan met z'n alle eten bij een grote hal met allemaal eettentjes. (Foodmarket) Zag er super gezellig uit. (Helaas wel heel warm) Je kan ergens eten bestellen, geeft je tafelnummer door en even later komen ze het naar je tafel brengen. Super makkelijk en het eten was heerlijk.

De volgende dag hebben we een citytour door Georgetown. We stoppen bij 3 verschillende tempels waar we ruim de tijd krijgen om erin te gaan en rond te kijken.
Rond 13.30 zijn we weer terug in het hotel en kiezen wij ervoor om lekker aan het zwembad te gaan liggen op deze hete dag.
Omdat de foodmarket zo goed beviel gaan we met bijna de hele groep weer daar eten. Een meisje uit de groep is jarig om 00.00 dus dit vieren we deze avond. Na het eten zijn we daarom nog naar een club aan de overkant geweest.
Helaas moeten we de volgende dag erg vroeg (6uur ging de wakeup call) met de boot naar onze volgende bestemming:

LANGKAWI ISLAND.

• 21 Augustus 2016 - 16:33