15.08 / 16.08 / 17.08 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van RondreisMaleisie - WaarBenJij.nu 15.08 / 16.08 / 17.08 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van RondreisMaleisie - WaarBenJij.nu

15.08 / 16.08 / 17.08

Door: Tessa en Rachel

18 Augustus 2016 | Maleisië, Malakka

Taman Negara 15.08 / 16.08 / 17.08

Na een busreis van zo'n 6 uur komen we aan in ons resort in Taman Negara. (Midden in de jungle)
Onze lokale gids, die de hele reis met ons mee reist, had ons in de bus al voor een aantal dingen "gewaarschuwd". Er zullen apen rondom en op jullie huisje lopen, dus bewaar je eten in de koelkast, laat niks op het balkon liggen en doe de deuren op slot. Wij dachten dat dit allemaal wel mee zou vallen, maar ik met mijn rode tasje (met chips erin) was een goede prooi voor de slimme aapjes. Twee apen komen op me af gerend. Gelukkig kon ik het tasje nog net op tijd in ons huisje verbergen. 'S avonds in bed horen we de apen ook over ons dak lopen.

In de avond, nadat we met de hele groep gegeten hebben, maken we ons klaar voor een avondwandeling door de jungle. Iedereen met zaklamp opzoek naar insecten. Uiteindelijk hebben we er maar een paar gezien. Een wandelende tak, een schorpioen en een grote spin.

De volgende ochtend na een vroeg ontbijt hebben we een vol programma voor de boeg staan. Vanaf ons resort beginnen we met hiken door de jungle naar de top van een berg. Was behoorlijk zweten, maar als beloning hebben we een heel mooi uitzicht. Vervolgens lopen we terug naar beneden en zo door naar de Canopy walkway. Hier moeten we over grote touwbruggen lopen en zo lopen we langzaam weer naar beneden.
Daarna varen we een stukje met de boot naar een plek in de jungle waarvan een familie hun woonplaats heeft gemaakt. Kleine hutjes, de kleren liggen op het dak en om een beetje geld te verdienen verkopen ze zelfgemaakte blaaspijpen aan bezoekers. We gaan met hetzelfde bootje terug alleen dit keer moeten onze spullen in een andere boot en de kans op nat worden was groot.
"Een verkoelend boottochtje" zei Nieke onze reisleidster. Nou dit hebben we geweten. De mannen die onze bootjes besturen hebben de grootste lol. Heen en weer slingeren zodat al het water over ons heen kletst en daarna nog even heel hard en dicht langs een ander bootje varen zodat die mensen de volle laag krijgen. Verkoelend was het zeker en onze kleren konden we uitvringen.

Weer aangekomen bij ons resort staat bij een restaurantje aan de overkant van de rivier een lunch op ons te wachten. (Een lokaal gerecht met rijst en kip. Was echt lekker) Hier kunnen we even bijkomen van de actieve ochtend.
Na de lunch gaan we het water weer op. We varen ongeveer een half uur met een bootje voor 4 personen. Vervolgens moeten we nog een kwartier door de jungle lopen totdat we bij een super mooie rotsformatie met een waterval aankomen. Hier kunnen we het water inspringen om even heerlijk te zwemmen.

Na een lange, vermoeide dag eten we 's avonds a la carte bij ons resort. Daarna drinken we nog 1 drankje, maar dan gaan we toch echt naar bed want we zijn kapot.

De volgende ochtend moeten we al vroeg naast ons bed staan om weer te vertrekken naar onze volgende bestemming. Per bootje (bijna alles gaat daar via zo'n bootje) varen we 2,5 uur naar een plek waar de bus op ons staat te wachten. Vanaf hier rijden we verder.

Volgende bestemming:
Cameron Highlands.

• 18 Augustus 2016 - 09:28

Marie:

Wat een avonturen....een vakantie om nooit te vergeten !!! Geweldig !

• 19 Augustus 2016 - 09:45

TF:

Blijft leuk om je, met vertraging, een beetje te kunnen volgen. Wat n geluk dat je de chips kon redden! ;)
    En wat een geluk voor je reisgenoten dat je niet meer insecten vond, anders moesten zij direct naar de oorarts en dat is vast moeilijk in de jungle. Ik ben erg benieuwd naar de theeplantage en hoop op veel foto's. X TF