12.08 / 13.08 / 14.08 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van RondreisMaleisie - WaarBenJij.nu 12.08 / 13.08 / 14.08 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van RondreisMaleisie - WaarBenJij.nu

12.08 / 13.08 / 14.08

Door: Tessa en Rachel

14 Augustus 2016 | Maleisië, Malakka

Heenreis / eerste dag

Hello semua (hallo allemaal) vanuit Maleisië

Ingecheckt op schiphol. Afscheid genomen van pap, mam en onze lieve vriendin Eline die mee ging om ons uit te zwaaien. We wandelen rustig naar ons vliegtuig, want we hebben nog tijd genoeg. Onderweg lopen we nog even wat winkeltjes in.

Om 21:45 stijgen we op. Met ongeveer 400 passagiers vliegen we in zo'n 7 uur naar Abu Dhabi. Super mooi vliegtuig trouwens. Goed eten aan boord, vriendelijk personeel tv'tje en redelijke beenruimte. Eigenlijk vond ik de eerste 7 uur best meevallen en is de eerste helft goed verlopen.

4.00 nederlandse tijd. Aangekomen in Abu Dhabi. Hier is het 2 uur later dus 6.00 in de ochtend. Helaas vliegen we pas weer om 10.30 verder dus we zullen ons nog even moeten vermaken. (Komt goed)

De reis van Abu Dhabi naar onze eindbestemming is heel soepel verlopen. Om 22.30 lokale tijd landen we op Kuala Lumpur. Onze koffers waren er echt super snel. (Hebben we wel eens anders meegemaakt.) Met koffers dus, opzoek gegaan naar iemand met een bordje in z'n hand waar "kras" op staat.
Vrij snel hadden we die persoon gevonden, dus gelijk kennis gemaakt met onze reisgroep. Lijken allemaal super aardig en de gemiddelde leeftijd is 34 jaar. Ook best fijn.

Nou, de reis kan beginnen! Met de bus moeten we nog 2 uurtjes rijden naar ons eerste hotel die zich bevindt in Malaca.
Echt een super mooi hotel! Maar liefst 31 verdiepingen, mét zwembad op de 9e. (Waar de lokale bevolking vanwege hun geloof met kleding aan in de zwemt.)
Na een heerlijke douche zijn we gaan slapen, rond 10 uur morgen ochtend vertrekken we voor een stadstour door Malaca.

Willen we 's ochtends gaan ontbijten, staat er een mega rij voor de ontbijtzaal. Onze reisleidster had dit nog niet eerder meegemaakt zei ze. Nou ja, maar even wachten dan.
Na het ontbijt rijden we met de groep in onze bus (met airco) naar Malaca.
We hebben best veel gezien vandaag:
Een van de grootste chinese begraafplaatsen van de wereld, twee tempels, de jonkerstreet, een moskee, een ford uit de VOC tijd en nog even uitgewaaid op een strandje.
Rond 15.00 rijden we weer met de bus naar het hotel voor een middagje aan het zwembad. Heeeeerlijk want het is hier 32 graden en best benauwd.
Wij gaan hier dus nog even genieten, want morgen staat ons een busreis te wachten van 6 uur naar de Taman Negera (jungle)

Selamat tinggal (tot ziens oftewel HOUDOE)

• 14 Augustus 2016 - 16:33

Marie:

Superleuk om dit te lezen !!! Wat zien jullie veel moois !

• 14 Augustus 2016 - 17:00

Terka:

Het avontuur is begonnen, geniet van jullie mooie rondreis

• 14 Augustus 2016 - 17:24

Eline :

Super leuk om te lezen lieverds!

• 14 Augustus 2016 - 20:25

Francoise:

Wauw, een Ford uit de VOC tijd....de techniek staat voor niets! Nee, flauw van mij. Ik vind het erg leuk jouw blog. Je hotel ziet er fantastisch uit. Ik denk echt dat te de reis van je leven gaat worden. Wens jullie heeeeel veel plezier. Hoop dat je niet teveel enge dieren tegenkomt in de jungle.

• 14 Augustus 2016 - 22:17

Ammerens: